Miwon

electronic music producer

Brother Mole EP

Brother Mole
Brother Mole (EP, MP3 / City Centre Offices, 2004)

Reviews:

„Brother Mole“ von Miwon aka Hendrik Kröz aus Berlin besingt die Freundschaft zu den „friends in the darkness / three hands underground / always digging, never sleeping“: eine Ode an den Maulwurf, nicht etwa die Titelmelodie von „Six feet under“, die sich als sehr schöner, geradezu archetypischer Data-Pop-Song präsentiert. John Tejada als Remixer des Titelstücks nimmt den Pop etwas raus und gräbt sich dafür soundtechnisch tief unter der Grasnarbe ein. Seine dunklen Beats beissen sich ein wenig mit den zarten Vocals. Runder dagegen die B-Seite mit einem weiteren tighten Tanztrack („Spiralize“) und dem ambienten „Rain or shine“. (Spex)

„Brother Mole“ is a blueprint of modern synth-pop – a rigid bassdrum, lush chords and catchy vocals, very definate fell-good vibes surrounded by little furry creatures and muchfluff to boot. The twelve includes a crunchy remix from John Tejada (this track has already been caned in London, Andrew Weatherhall has just licensed it for his much anticipated forthcoming Fabric mix cd!), while flipside killer „Spiralize“ shows Miwon’s love for more dirty, rugged sounds while his dreamy melodies do the rest. „Rain Or Shine“, the closing track, is a lullaby for lonely laptops. Lovely stuff! (Boomkat)

Verträumte Ruhe in Vier-Viertel-Takte gegossen. So wenig affektiert können Elektronik und Synthiepop sich begegnen. Eine ruhige Perle das, was Miwon da auf City Centre Offices, abliefert. Fein austarierte Akkorde, melancholisch, sweeter Gesang der das reduzierte Klanggerüst gelungen abrundet. Der Titeltrack „Brother Mole“ ruht friedlich in sich und liefert für John Tejadas Remix die perfekte Vorlage, die dieser spielend mit ein paar niederfrequenten Zutaten und einer flotten Open-Hihat zusammen mit einem Tick mehr Druck in den Sounds ganz sachte Richtung Floor manövriert. Lässig aus dem Handgelenk. Die Flip steht dem um nichts nach: Ohne Vocals, dafür mit um so mehr schönen Chords, und einem schwebenden „Rain or Shine“ als Abschlusstrack. „Shine“ würde ich sagen, so wohlig warm leuchtet diese Platte den Weg von sommerlich-hysterischer Euphorie hin zu ruhigeren Tagen. Volltreffer. (de:bug)

CCO come up trumps with this release by Miwon. „Brother Mole“ is vocal electro pop with enough unexpected sounds to keep you interested. John Tejada’s remix really sparkles: an old-school techno bass line beefs up the production and transforms the title track into a driving techno pop with acid overtones and pulsing rhythms. „Spiralize“ twist and turns and the E.P. is completed with the trademark quality dub ambient sounds of CCO. (higher frequency)

A pumping bassdrum, lush chords and catchy vocals make „Brother Mole“ an instant hit you will be whistling walking down the street. Be prepared for some serious addiction. A perfect track for CCO’s very own John Tejada to remix. He transforms the track into a dancefloor anthem. An even more kicking bassdrum and a much straighter arrangement turn the track into a killer DJ-Tool. Deep and haunting. (Soul Seduction)